شرکت فاطررسا نور

ساخت وبلاگ

امروزه بسیاری از مراکز داده در حال حرکت به سمت انتقال با سرعت های 40G و 100G هستند. جهت آماده شدن برای این تغییر، تکنولوژی MPO/MTP به منظور پاسخگویی به نیازهای اتصالات تراکم بالا، مورد استفاده قرار گرفته است. به طور معمول، یک لینک فیبر نوری به دو فیبر جهت برقراری ارتباطات دوطرفه (full duplex) نیاز دارد. بنابراین تجهیزات هر لینک باید به درستی به دو سر آن متصل شوند. با این حال در ارتباطات با تراکم بالا، معمولاً به بیش از دو فیبر در یک لینک نیاز دارند، که باعث پیچیده تر شدن حفظ پلاریتی در سراسر شبکه فیبر نوری به ویژه هنگامی که جهت انتقال نرخ داده بالا، از اجزای multi-fiber MPO/MTP استفاده می شود، می گردد. بنابر این بسیاری از تکنسین ها ترجیح می دهند تا از کامپوننت های pre-terminated MPO/MTP برای نصب آسان استفاده کنند. این مقاله شما را با پلاریتی MPO/MTP تجهیزات و راهکارهای رایج اتصال دو قطبی آشنا می نماید.

پلاریتی چیست؟
حفظ پلاریتی صحیح در شبکه بسیار ضروری است. سیگنال از یک دستگاه اکتیو به پورت گیرنده دستگاه دیگر ارسال می شود و بلعکس. پلاریتی در استاندارد TIA-568 توضیح می دهد چگونه مطمئن شوید که یک فرستنده به درستی به گیرنده ی که در سر دیگر کابل multi-fiber قرار دارد متصل است. هنگامی که یک قطعه با پلاریتی اشتباه متصل شود، روند انتقال انجام نخواهد شد.

ساختار کانکتور MPO/MTP
وقتی که در مورد پلاریتی صحبت می کنیم، کانکتور MPO/MTP جزء مهمی است که باید آن را بشناسید. کانکتور MPO/MTP دارای یک کلید در یک طرف خود است. دو وضعیت قرار گیری بالا و پائین برای کلید وجود دارد. وضعیت Key up بدین معناست که کلید در بالا قرار دارد. هنگامی که کلید در پائین قرار دارد یعنی در وضعیت key down است. علاوه بر این سوراخ های فیبر بر روی کانکتور، از چپ به راست بصورت P1، P2 و... نام گذاری می شود. هر کانکتور با یک نقطه ی سفید رنگ در سمتی که P1 قرار دارد در زمان اتصال نشانه گذاری شده است. کانکتور MPO/MTP می تواند به دو دسته ی نری و مادگی تقسیم شود. مدلهای پیشین هیچ پینی نداشتند اما مدل های اخیر دارای دو پین می باشند. تصویر زیر ساختار اولیه و عمومی یک کانکتور MPO/MTP را نشان می دهد.
ساختار کانکتور MPO/MTP

متدهای اتصال A، B و C
در استاندارد TIA دو نوع پچ کورد فیبر duplex با کانکتور LC یا SC جهت برقراری اتصال end-to-end تعریف می شود: پچ کورد نوع A-to-A کابل کراس (cross) و نوع A-to-B آن کابل مستقیم (straight-through) می باشد. بر این اساس سه روش اتصال پلاریتی برای محصولات MPO/MTP وجود دارد.
متدهای اتصال A، B و C
روش A
به روش A روش straight-forward نیز گفته می شود. در این روش از پچ کورد straight-through (A-to-B) در یک سر که به کاست متصل است(LC-to-MPO یا SC-to-MPO بسته به نوع کانکتور تجهیزات)، یک کابل ترانک straight-through MPO/MTP key up to key down و یک کابل cross-over (A-to-A) در سر دیگر، استفاده شده است.
 روش straight-forward

روش B
در روش B، cross-overیا تقاطع در کاست انجام می شود. کلید در کانکتور کابل MPO در وضعیت on در دو سر خود قرار دارد اما با یک چرخش فیبر اول در پین 12 و فیبر 12 در پین 1 قرار می گیرد. در این روش تنها پچ کورد A-to-B مورد استفاده قرار می گیرد.
روش cross-over

روش C
پیچیده ترین روش، روش C است. در این روش در کابل ترانک در زمان اتصال فیبر به کانکتورها، تارهای فیبر دو به دو جابجا می شوند. در دو سر، از کابل A-to-B استفاده می شود. کاست از MPO/MTP key up to key down استفاده می کند و در کابل ترانک، P1 و P2 به P2 و P1 و... متصل می شوند.
 روش C

نتیجه گیری
پلاریتی در سیستم MPO/MTP به شما در ارتقاء سرعت تا 40G و 100G کمک می کند. بر حسب روش های مختلف پلاریتی، انتخاب صحیح پچ کورد MPO/MTP، کانکتور و کاست، انعطاف پذیری و قابلیت اطمینان بیشتر را برای شبکه شما فراهم می نماید.

 
شرکت فاطررسا نور...
ما را در سایت شرکت فاطررسا نور دنبال می کنید

برچسب : پلاریتی در کانکتور, کانکتورهای MPO,MTP, تکنولوژی MPO,MTP, ارتباطات تراکم بالا,لینک فیبر نوری, حفظ پلاریتی, شبکه فیبر نوری, کامپوننت های MPO,MTP, پلاریتی MPO,MTP, اتصال دو قطبی, ساختار کانکتور MPO,MTP, وضعیت Key up, سوراخ های فیبر, متدهای اتصال, انواع پچ کورد فیبر, روش straight,forward, روش cross,over, کابل ترانک, اخبار تکنولوژی, اخبار فناوری, اخبار روز تکنولوژی, شرکت فاطررسانور, شرکت فاطر رسا نور, شرکت فاطررسا نور, هلدینگ فاطررسانور ,هلدینگ فاطر رسا نور ,هلدینگ فاطررسا نور,نیرانو,NIRANO, نویسنده : میثم fiber بازدید : 229 تاريخ : يکشنبه 26 اسفند 1397 ساعت: 14:58


جنگ تجاری
شرکت کایام با در نظر گرفتن فرصت های پیش رو خود را برای ارائه خدمات در زمینه فرستنده/گیرنده به شرکت های آمریکایی و اروپایی در صورت وقوع یک جنگ تجاری بین آمریکا و چین آماده می کند. این شرکت بر خلاف اکثر شرکت های رقیب محصولات خود را در چین تولید نمی کند و اعتقاد دارد این موقعیت مساعدی برای شرکت های مختلف است که ممکن است در صورت وقوع این جنگ روابط تجاری آنها با چین مختل یا به طور کلی قطع گردد. ادامه...
شرکت فاطررسا نور...
ما را در سایت شرکت فاطررسا نور دنبال می کنید

برچسب : شرکت کایام , خدمات فرستنده,گیرنده, گیرنده, فرستنده های نوری, جنگ تجاری آمریکا و چین, مولفه های فیبر نوری, ذخیره سازی فرستنده,گیرنده, فناوری میکرو پکیجینگ, اخبار فیبرنوری, ارائه کننده تجهیزات فیبر نوری, مشاور پروژه های فیبر نوری, طراح پروژه های فیبر نوری, مجری پروژه های فیبر نوری, فیبرنوری فاطر, فیبر نوری فاطر, فاطررسانور, فاطر رسا نور, فاطر رسانور, , نویسنده : میثم fiber بازدید : 192 تاريخ : 19 اسفند 1397 ساعت: 13:29


در گذشته، دیتا سنترهای سنتی عمدتاً با استفاده از سخت افزارها و سرورهای فیزیکی راه اندازی می شدند. با این حال، ذخیره سازی داده ها وابسته به محدودیتهای فیزیکی فضای دیتا سنتر می شد. توسعه ی شبکه به معضل بزرگی برای مدیران شبکه تبدیل شده بود. برای حل این مشکل دیتا سنترهای مجازی با سرویس رایانش ابری از سال 2003 راه اندازی شد و استفاده از آن گسترش یافت. روز به روز متخصصین شبکه بیشتری از آن به عنوان راهکار مقرون به صرفه برای دستیابی به پهنای باند بیشتر استفاده می نمایند. این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا به درک بهتری از رایانش ابری در دیتا سنتر دست یابید.
رایانش ابری

رایانش ابری چیست؟
سرویس رایانش ابری به یک دیتا سنتر محدود نمی شود. این سرویس ممکن است شامل دیتا سنتر های مختلف، پراکنده در سرتاسر جهان گردد. برخلاف معماری یک دیتا سنتر سنتی، که در آن نگهداری و عملکرد زیر ساخت شبکه ، اتاق سرور، سرور داده ها و اپلیکیشن ها در اختیار کاربران می باشد، دیتا سنتر مبتنی بر ابر اپلیکیشن های کسب و کار آنلاین که از مرورگرهای وب قابل دسترسی است را در حالی که نرم افزار و داده ها بر روی سرور و یا دستگاه های SAN ذخیره می شوند، ارائه می نماید. بنابراین، این اپلیکیشن ها به جای اجرا در لپ تاپ و یا کامپیوترهای رومیزی با استفاده از رایانش مبتنی بر ابر بر روی سرور اجرا خواهند شد. در این سرویس نیازی نیست تا کاربران موقعیت دیتا سنتر را بشناسند و همچنین نیازی به کارشناسانی جهت نگهداری و عملکرد منابع ابر نخواهد بود. تنها کافی است کلاینتها راه اتصال به منابع ابر را بشناسند.

مزایای بهره گیری از رایانش ابری
رایانش ابری تغییرات بزرگی را برای شبکه ی داده به همراه خواهد داشت. در اینجا به برخی از مزیت های کلیدی رایانش ابری پرداخته شده است:
انعطاف پذیری- در رایانش ابری امکان به روز رسانی سریع سخت افزارها و نرم افزارها جهت پاسخگویی به خواسته های مشتریان و همچنین ارتقاء در فن آوری وجود خواهد داشت.
قابلیت اطمینان - بسیاری از ارائه دهندگان تکنولوژی ابر، اطلاعات سرورهای خود را در چندین دیتا سنتر در نقاط مختلف دنیا، جهت تضمین تداوم کسب و کار و امکان بازیابی پس از فاجعه احتمالی، کپی و تکرار می کنند.
مقیاس پذیری - منابع متعدد ظرفیت بار و ترافیک های مختلف را متعادل کرده و از تمام پلت فرم سخت افزار های متعدد در موقعیت های مختلف بهره می گیرد.
مستقل از موقعیت مکانی و سخت افزارها ا- کاربران می توانند به اپلیکیشن ها از طریق مرورگر وب در هر نقطه ی که به اینترنت متصل هستند، دسترسی داشته باشند.
سهولت در نگهداری - نگهداری و مدیریت اپلیکیشن های متمرکز نسبت به زمانی که پراکنده هستند بسیار ساده تر است. تمام بروز رسانی ها و تغییرات از طریق یک سرور مرکزی به جای اینکه بر روی کامپیوتر هر کاربر انجام شود، صورت می گیرد.
مزایای بهره گیری از رایانش ابری

مقایسه ی هزینه های دیتا سنتر سنتی و رایانش ابری
یکی از نگرانی های مهم همیشه ساختمان دیتا سنتر بوده است. یکی از دلایلی که رایانش ابری را نسبت به سایر دیتا سنترها محبوب کرده است هزینه های بسیار پائین تر آن است. بطور کلی، هزینه های یک دیتا سنتر به ابعاد، موقعیت و اپلیکیشن های آن بستگی دارد. دیتا سنتر سنتی با وجود اجرای اپلیکیشنهای مختلف بسیار پیچیده است و با بالا رفتن حجم کار مستلزم استخدام نیروی انسانی بیشتری بوده و همچنین نیاز استفاده از اپلیکیشن های مختلف را افزایش داده که باعث شده این مرکز مقرون به صرفه نباشد. 42 درصد از سرمایه صرف سخت افزارها، نرم افزارها، تجهیزات و تمهیدات بازیابی، منبع تغذیه جهت تضمین کارکرد بدون وقفه و شبکه و 58 درصد آن مربوط به تجهیزات سرمایش، تهویه مطبوع، لوازم جانبی، مالیات و دستمزد نیروی انسانی می شود. در حالیکه که دیتا سنتر مبتنی بر تکنولوژی ابر با سرویس دهی به روشی متفاوت موجب صرفه جویی در هزینه های سرور، زیرساخت، برق و شبکه می شود. با استفاده از این روش هزینه های مربوط به نگهداری حذف شده و بهره وری نیز بالا می رود.

آیا استفاده از رایانش ابری به حد کافی امن است؟
امنیت داده در دیتا سنتر امری است کاملاً ضروری و اجتناب ناپذیر. متمرکز شدن داده های مهم در سرویس رایانش ابری امنیت را با حذف داده از روی کامپیوتر کاربر بهبود می بخشد. ارائه دهندگان این تکنولوژی منابع انسانی جهت حفظ تمام ویژگی های امنیتی برای کمک به حافظت از اطلاعات را دارند. بسیاری از ارائه دهندگان بزرگ، امنیت داده ها را در رایانش ابری با تکرار داده ها در دیتا سنترهای مختلف در موقعیت های متعدد تامین می نمایند.

نتیجه گیری
سرویس رایانش ابری تا حد زیادی عملکرد و کارایی دیتا سنتر را با کاهش نیاز به نگهداری و همچنین بهبود بهره وری افزایش می دهد. امروزه دیتا سنترهای زیادی از تکنولوژی ابر استفاده می کنند. استفاده از تکنولوژی ابر قطعاً راه بهتری برای ارائه ی خدمات با کیفیت تر خواهد بود.

شرکت فاطررسا نور...
ما را در سایت شرکت فاطررسا نور دنبال می کنید

برچسب : رایانش ابری, Cloud Computing, رایانش ابری دیتا سنترها, دیتا سنترهای مجازی, سرویس رایانش ابری, رایانش ابری چیست, دیتا سنتر مبتنی بر ابر, اپلیکیشن کسب و کار آنلاین, رایانش مبتنی بر ابر, مزایای رایانش ابری, امنیت رایانش ابری, اخبار تکنولوژی, اخبار فناوری, اخبار روز تکنولوژی, شرکت فاطررسانور, شرکت فاطر رسا نور, شرکت فاطررسا نور, هلدینگ فاطررسانور, هلدینگ فاطر رسا نور, نویسنده : میثم fiber بازدید : 210 تاريخ : چهارشنبه 15 اسفند 1397 ساعت: 18:54


پهنای باند دیتا سنترها در حال حاضر به پهنای باند بالاتر به روز رسانی می شوند. به منظور تحقق بخشیدن به ظرفیت عظیم داده ها در یک منطقه ی محدود، کاهش فضای ارتباطی بسیار مهم است. بنابراین، بسیاری از دستگاه های تراکم بالا حهت برآورده کردن این نیاز طراحی شده اند. یکی از محبوب ترین تجهیزات، کابل LC HD plus+ می باشد. این تجهیزات یکی از موثرترین راه حل ها برای کاربردهای 10G / 40G / 100G میباشد. چرا دیتا سنترها از این نوع پچ کوردها جهت اتصال تجیهزات شبکه به یکدیگر استفاده می کنند؟ این مقاله به بررسی چهار دلیلی که شما را ترغیب به استفاده از کابل LC HD plus+ در دیتا سنتر می نماید، پرداخته است.

ساختمان +LC HD plus
شاید از خود بپرسید که چه چیزی کابل +LC HD plus را ویژه و خاص کرده است. با نگاهی به ساختمان این کابل به راحتی پی به تفاوت آن خواهید برد. کابل +LC HD plus عموماً با کانکتور uniboot ، پایه push pull و فیبر غیر حساس به خم ساخته شده است. کانکتور uniboot از دو کانکتور LC در یک غلاف تشکیل شده بدین معنی که دو فیبر نوری در یک پچ کورد قرار داده شده است. قطبش کانکتور بدون استفاده از هیچ ابزار خاصی قابل برگرداندن است. پایه ی push pull نیز برای وارد کردن یا خارج کردن کانکتور از تجهیزات مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که می دانیم فیبر عموماً به فشار حساس است اما هیچ نگرانی وجود ندارد چرا که کابل +LC HD plus به لطف فیبر به کار رفته در آن که نسبت به خم حساس نمی باشد.
ساختمان +LC HD plus

چهار دلیل استفاده از کابل+LC HD plus
-------------------------------------------

استفاده از کانکتور uniboot
طراحی جمع و جور uniboot ،فضای مدیریت کابل را تا 68٪ کاهش می دهد که این امر موجب بهبود جریان هوا و قابل مشاهده بودن تجهیزات در شبکه های با تراکم بالا می گردد. طراحی برگشت پذیر قطبش کانکتور به وسیله ی ضامن کوچک، به شما در مدیریت فضا کمک کرده و تا حد زیادی تراکم کابل در رک و کابینت را کاهش می دهد. بدین طریق، کانکتور uniboot به طور قابل توجهی مدیریت کابل در اتصالات با تراکم بالا را سهولت می بخشد.
استفاده از کانکتور uniboot

استفاده از پایه ی push pull
زمانی که دسترسی به کانکتور در یک فضا مانند اسلایدر و قسمت پشتی کانکتور محدود است استفاده از پایه ی push pull کار اتصال کانکتئر را بسیار آسان می کند. کانکتورهای انعطاف پذیر از طریق یک ضامن به راحتی وصل شده و یا خارج می شوند. در اتصال و جداسازی کابل نیازی به استفاده از ابزار خاصی نبوده که این امر استفاده از این کانکتور ها را سهولت بخشیده است. بنابراین استفاده از این کابل با صرفه جویی در فضا به راهکاری ایده آل در مصارف با تراکم کابل بالا در اتصال تجهیزات تبدیل شده است.
استفاده از پایه ی push pull

استفاده از فیبر غیر حساس به خم
بطور کلی وقتی به فیبر در اثر خم فشار وارد شود، نور از لایه ی بیرونی هسته نشت خواهد کرد و در کر باقی نخواهد ماند. این امر می تواند موجب تلفات بسیار فیبر و کاهش عملکرد انتقال گردد. با این حال می توان با استفاده از فیبر غیر حساس به خم این مشکل را حل کرد. فیبر غیر حساس به خم، دارای یک لایه ی شیشه ی در اطراف کر با میزان شکست نور کمتر می باشد که در هنگام خم نور را به داخل هسته بر می گرداند و وقتی فشار نرمال شد نور را به سمت cladding انعکاس می دهد. استفاده از فیبر غیر حساس به خم، روز به روز در مصارف با تراکم بالا به نیازی حیاتی و اجتناب ناپذیر تبدیل می شود.

استفاده از فیبر غیر حساس به خم

میزان تضعیف کم(Insertion Loss یا افت تداخلی)
علاوه بر مزایای فوق، کابل +LC HD plus دارای میزان تضعیف بسیار کمی است. کاهش افت تداخلی می تواند عملکرد را بهبود ببخشد. تضعیف کابل LC HD plus+ با توجه به طراحی یکپارچه ی آن کمتر از 0.15dB می باشد.

نتیجه گیری
استفاده از کانکتور uniboot در کابل +LC HD plus فضای مود نیاز برای کابل ها را تا حد زیادی کاهش می دهد. علاوه بر این فیبر غیر حساس به خم و پایه ی push pull مراحل نصب را آسان تر کرده است.

 
شرکت فاطررسا نور...
ما را در سایت شرکت فاطررسا نور دنبال می کنید

برچسب : کابل ,LC HD plus, پهنای باند دیتا سنترها, کاربرد 100G, کاربرد 40G, کاربرد 10G, انواع پچ کورد, ساختمان ,LC HD plus, کانکتور uniboot, پایه push pull, کانکتور LC, فیبر غیر حساس به خم, شرکت فاطررسانور, شرکت فاطر رسا نور, شرکت فاطررسا نور, نویسنده : میثم fiber بازدید : 260 تاريخ : 28 بهمن 1397 ساعت: 20:39


ایکونیکس و عمان تل اعلام کردند با همکاری یکدیگر روی یک مرکز اطلاعات و خدمات ارتباطی کار خواهند کرد که در عمان و کل منطقه در زمینه ارتباطات به خدمات دهی خواهد پرداخت. در این پروژه مرکز اطلاعاتی در بارکا نزدیکی مسقط پایتخت عمان ایجاد خواهد شد که به بخش های مختلف خدمات رسانی خواهد کرد. ایکونیکس و عمان تل برای پشتیبانی این پروژه 10 میلیون دلار سرمایه گذاری خواهند کرد. ادامه...
شرکت فاطررسا نور...
ما را در سایت شرکت فاطررسا نور دنبال می کنید

برچسب : اتصال کانکتور, اتصال کانکتور به فیبر نوری, ترمینال کردن فیبر نوری, فیبر نوری, اتصال دایمی به فیبر, کانکتور فیبر نوری, کابل فیبر نوری, انواع کانکتور فیبر نوری, کانکتور LC, کانکتور SC, کانکتور ST, کانکتور FC, کانکتور Snap,in, کانکتور پیچی, پولیش کانکتور, روش پولیش کانکتور, ترمینال فیبرنوری, روش UPC, روش APC, شرکت فاطررسانور, شرکت فاطر رسا نور, شرکت فاطررسا نور, نویسنده : میثم fiber بازدید : 325 تاريخ : 21 بهمن 1397 ساعت: 20:38


معمولاً دو روش رایج برای ترمینال کردن فیبر نوری وجود دارد. سر لخت فیبر نوری را می توان جهت اتصال دایمی به فیبر دیگر جوش داد و یا از کانکتور فیبر به منظور اتصال موقت، استفاده کرد. وقتی که از کانکتور فیبر نوری استفاده می کنیم به راحتی می توانیم کابل را در کاربردهای مختلف، متصل کرده و یا از اتصال خارج نمائیم. این روش ترمینال کردن بسیار انعطاف پذیر بوده و به سهولت نیز انجام خواهد شد. علاوه بر این استفاده از کانکتور در انتهای کابل فیبر نوری جهت اتصال، موجب صرفه جویی در زمان نیز می شود. در هر حال، آیا شما با مراحل کانکتور زدن به انتهای فیبر آشنا هستید؟ این مقاله شما را بصورت گام به گام راهنمائی خواهد کرد.

کانکتورهای فیبر نوری رایج
اجازه دهید ابتدا از کانکتور های فیبر نوری شروع کنیم. انتخاب نوع مناسب کانکتور جهت اتصال، بسیار پر اهمیت است. در بازار امروز، چهار نوع اصلی کانکتور بطور گسترده، جهت اتصال به انتهای فیبر مورد استفاده قرار می گیرند که شامل کانکتورهای LC، SC، ST و FC می باشند. کانکتور LC دارای سرامیک فرول 1.25mm که تقریباً نصف کانکتورهای دیگر است، می باشد. این کانکتور از نوع Snap-in می باشد و در مصارف با تراکم بالا مورد استفاده واقع می شود. کانکتور SC سرامیک فرول 2.5mm داشته و این نوع کانکتور هم جهت اتصال سریع کابل از نوع Snap-in می باشد. متفاوت از دیگر کانکتورها، ST است که از کانکتور نیزه ی شکل پیچ-قفل با فرول 2.5mm استفاده می کند. علاوه بر این، کانکتور FC از نوع کانکتور پیچی است که فرول آن 2.5mm بوده، اما به تدریج در حال از دست دادن محبوبیت خود نسبت به کانکتورهای LC و SC می باشد.
کانکتورهای فیبر نوری رایج

روش پولیش کانکتور
زمانی که قصد دارید از کانکتور جهت ترمینال فیبرنوری استفاده کنید، اگر کانکتور از پیش صیقل داده نشده است باید روش پولیش را انتخاب کنید. جهت به حداقل رساندن اتلاف نور بازگشتی، انتهای سطح کانکتور باید بخوبی صیقل داده شود. با استفاده از روش پولیش شما می توانید نور را هرچه بیشتر از طریق کانکتور با کمترین میزان اتلاف، انتشار دهید. در این روش چهار نوع PC، UPC، Flat و APC وجود دارد که در میان آنها، انواع UPC و APC در صنعت محبوب تر هستند. تفاوت عمده بین روش UPC و APC این است که نوع APC با زاویه 8 درجه صیقل داده می شود در حالی که UPC بدون هیچ زاویه ی پولیش می شود، اما هر دوی آنها برای هم ترازی بهتر با هسته کمی انحنا دارند. در مورد رنگ آنها نیز باید گفت کانکتور UPC آبی رنگ و APC سبز رنگ است.
روش پولیش کانکتور

هشدارهای مهم
کابلهای فیبر نوری بسیار شکننده و حساس به آلودگی هستند، بنابراین ما باید توجه بیشتری به اقدامات احتیاطی قبل از شروع ترمینال کردن آن داشته اشیم. در اینجا لیست برخی از احتیاطات کلی به عنوان یک مرجع آورده شده است:
• همیشه درپوش گرد و غبار را برای کانکتورهای بلا استفاده ، بکار ببریم و تعدادی درپوش یدک حتی در محیطهای فاقد گردو غبار با خود به همراه داشته باشیم.
• قبل ار ترمینال کردن حتما انتهای فیبر و کانکتور را بخوبی تمیز کنیم.
• مطمئن شوید هیچ نور لیزری در هنگام ترمینال کردن در فیبر وجود ندارد.
• فیبر را تا شعاع کمتر از 25mm خم نکنید.


وقتی که همه چیز آماده شد، ما می توانیم کار را آغاز کنیم، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله ی 1- اندازه گیری و علامت گذاری روی غلاف کابل به طول مورد نظر(معمولاً 35mm ) و خارج کردن روکش تا محل علامت گذاری
مرحله ی 2- اندازه گیری و علامت گذاری روی کولار به طول مورد نظر(معمولاً 7mm باقی بماند ). از قیچی برای بریدن کولار اضافی استفاده کنید.
مرحله ی 3- اندازه گیری و علامت گذاری روی بافر به طول مورد نظر(معمولاً 16mm باقی بماند ).برای جلوگیری از آسیب رسیدن به فیبر در طول های مختلف اقدام به لخت کردن بافر نمائید.
مرحله ی 4- از یک دستمال آغشته به الکل بدون پرز برای تمیز کردن فیبر استفاده نمائید.
مرحله ی 5- سرنگ را با چسب پر کرده و به آرامی به نوک سرامیک تزریق کنید.
مرحله ی 6- به آرامی فیبر را داخل کانکتور قرار داده و قطعات کانکتور را به هم متصل کنید.
مرحله ی 7- کانکتور را بر روی صفحه ی پولیش قرار دهید و 8 تا 10 بار به آرامی صیقل دهید.
مرحله ی 8- کانکتور را بر روی تجهیزات تست کنید.
نحوه ی اتصال کانکتور به فیبر نوری

طبقه بندی وال پلیت فیبر نوری بر اساس نوع فیبر
کابل های فیبر نوری بر اساس فیبر های مختلف ساخته می شوند. متناسب با نوع استقرار و راه اندازی فیبر، وال پلیت فیبر نوری Single-mode ،با نام OS2 و Multi-mode با نام OM1،OM2، OM3 و OM4 از یکدیگر متمایز می شوند. از وال پلیت فیبر نوری Single-mode برای اکثر پروژه های FTTx استفاده می شود.

مراحل نصب وال پلیت فیبر نوری
در اینجا مراحل نصب مدل جعبه شکل وال پلیت برای مثال آورده شده است:
مرحله ی 1- تعیین محل نصب بر روی دیوار: محل نصب را با یک مداد بر روئی دیوار علامت گذاری کنید.
مرحله ی 2- از الگو جهت تعیین محل سوراخ استفاده کنید و آن را با علامت گذاری که در مرحله ی 1 انجام داده اید مطابقت دهید.
مرحله ی 3- خطوط را دنبال کرده و با استفاده از یک دریل سوراخ را ایجاد کنید.
مرحله ی 4- وال پلیت را بر روی دیوار گذاشته و با محل نصب مطابقت دهید.
مرحله ی 5- با استفاده از پیچ های مربوطه آن را بر روی دیوار نصب کنید.

نتیجه گیری:استفاده از کانکتور در سر لخت فیبر کار اتصال را آسان می کند و توصیه می شود از کانکتور جهت ترمینال کردن استفاده شود.

 
شرکت فاطررسا نور...
ما را در سایت شرکت فاطررسا نور دنبال می کنید

برچسب : اتصال کانکتور, اتصال کانکتور به فیبر نوری, ترمینال کردن فیبر نوری, فیبر نوری, اتصال دایمی به فیبر, کانکتور فیبر نوری, کابل فیبر نوری, انواع کانکتور فیبر نوری, کانکتور LC, کانکتور SC, کانکتور ST, کانکتور FC, کانکتور Snap,in, کانکتور پیچی, پولیش کانکتور, روش پولیش کانکتور, ترمینال فیبرنوری, روش UPC, روش APC, شرکت فاطررسانور, شرکت فاطر رسا نور, شرکت فاطررسا نور, نویسنده : میثم fiber بازدید : 258 تاريخ : 14 بهمن 1397 ساعت: 20:35


زیرساخت و سرویس های فیبر نوری در پروژه ی تهران ستورز توسط متخصصین شرکت فاطر رسا نور با موفقیت راه اندازی شد. شرکت تهران ستورز یکی از وارد کنندگان و توزیع کنندگان با سابقه پروتزهای تعویض مفاصل، ایمپلنت های ارتوپدی و سایر اقلام مرتبط است که سرویس های درمانی با کیفیت در حوزه ارتوپدی را به بیماران ارائه می دهد. ادامه...
شرکت فاطررسا نور...
ما را در سایت شرکت فاطررسا نور دنبال می کنید

برچسب : سرویس های فیبر نوری, زیرساخت فیبر نوری, راه اندازی زیرساخت فیبر نوری, راه اندازی سرویس های فیبر نوری, پروژه ی تهران ستورز, شرکت تهران ستورز, وارد کننده حوزه ارتوپدی, توزیع کننده حوزه ارتوپدی, تکنولوژی GPON, براساس تکنولوژی GPON, راهکار شبکه FTTN, شبکه FTTN, تجهیزات زیرساخت پسیو, تجهیزات پسیو, سرویسInternet , سرویسWIFI , سرویس Local Network , سرویسCCTV , سرویسSip Phone , سرویس Sip Trunk, خطوط Sip_Trunk, بستر FTTH , FTTH, بهترین تجهیزات مخابراتی,اخبار فیبرنوری, ارائه کننده تجهیزات فیبر نوری, مشاور پروژه های فیبر نوری, طراح پروژه های فیبر نوری, مجری پروژه های فیبر نوری, فیبرنوری فاطر, فیبر نوری فاطر, فاطررسانور, فاطر رسا نور, فاطر رسانور, , نویسنده : میثم fiber بازدید : 288 تاريخ : يکشنبه 7 بهمن 1397 ساعت: 21:37


آیا تا بحال به پریزهای مربع شکل دارای جک دقت کرده اید؟ به این پریزها معمولاً وال پلیت (wall plate) گفته می شود. انواع مختلفی از وال پلیتها برای کاربردهای مختلف وجود دارد. هر اتاق جهت راه اندازی کابل مناسب، تقریباً به یک وال پلیت نیاز دارد. در کاربرد FTTx، وال پلیت های فیبر نوری یک جزء ضروری جهت محفوظ کردن لینک فیبر نوری از گردو غبار و صدمه و آسیب می باشد. در این مقاله سعی شده است به برخی از جزئیات در مورد وال پلیت فیبر نوری پرداخته شود.
وال پلیت های فیبر نوری

وال پلیت چیست؟
وال پلیت که پریز دیواری، خروجی ایستگاه کاری یا خروجی ایستگاه نیز نامیده می شود، یک صفحه ای فلزی یا پلاستیکی است که معمولاً بر روی دیواری نصب می شود.(گاهی اوقات ممکن است در کف یا سقف نیز نصب شود.) هر وال پلیت دارای یک یا چند جک می باشد. هر جک به عنوان پریز کانکتور جهت اتصال فیزیکی یا الکتریکی به سیستم کابل کشی شبکه استفاده می شود. با توجه به نوع شبکه، وال پلیت ها به دو نوع وال پلیت مس و فیبر تقسیم می شود . از آنجا که امروزه بیشتر از شبکه های فیبر نوری استفاده می شود، ما مجبوریم که اطلاعات بیشتری راجع به وال پلیت های فیبر نوری کسب کنیم.

انواع وال پلیت های فیبر نوری
وال پلیت فیبر نوری به منظور ایجاد ارتباط بین دو فیبر نوری طراحی شده است. بر اساس انواع آداپتور، نوع فیبر، تعداد و جهت پورت، وال پلیت فیبر نوری دارای طبقه بندی مختلف می باشد.

طبقه بندی وال پلیت فیبر نوری بر اساس آداپتور
عموماً از چهار نوع آداپتور فیبر نوری در شبکه استفاده می شود که بر همین اساس آداپتورهای نصب شده بر روی وال پلیت نیز در انواع مختلفی می باشد. آداپتورهای SC، LC،FC و ST از انواع رایج اداپتور فیبر می باشد. وقتی که شما به دنبال وال پلیت مناسب هستید کافی است کانکتورهای فیبر خود را چک کنید تا متناسب با آنها وال پلیت خود را انتخاب کند.
طبقه بندی وال پلیت فیبر نوری بر اساس آداپتور

طبقه بندی وال پلیت فیبر نوری بر اساس تعداد پورت
هر وال پلیت بطور معمول تا چهار پورت را در خود جای می دهد. در منازل شخصی، نوع تک پورت برای کاربرد FTTH بکار گرفته می شوند. در ساختمان های اداری نیز نوع چند پورت برای کاربرد FTTD مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این در مواقع خاص بسته به نیاز می توان از پورت های ترکیبی با اداپتورهای مختلف استفاده کرد.

طبقه بندی وال پلیت فیبر نوری بر اساس تعداد پورت

طبقه بندی وال پلیت فیبر نوری بر اساس جهت پورت
جهت پورت، معیار دیگری برای طبقه بندی وال پلیت فیبر نوری می باشد. با استفاده از جهت های صحیح می توان از لینک نوری در محیط های مختلف، حفاظت نمود. سه نوع مرسوم آن شامل پورت مستقیم، جعبه شکل و زاویه دار می باشد.

طبقه بندی وال پلیت فیبر نوری بر اساس جهت پورت

طبقه بندی وال پلیت فیبر نوری بر اساس نوع فیبر
کابل های فیبر نوری بر اساس فیبر های مختلف ساخته می شوند. متناسب با نوع استقرار و راه اندازی فیبر، وال پلیت فیبر نوری Single-mode ،با نام OS2 و Multi-mode با نام OM1،OM2، OM3 و OM4 از یکدیگر متمایز می شوند. از وال پلیت فیبر نوری Single-mode برای اکثر پروژه های FTTx استفاده می شود.

مراحل نصب وال پلیت فیبر نوری
در اینجا مراحل نصب مدل جعبه شکل وال پلیت برای مثال آورده شده است:
مرحله ی 1- تعیین محل نصب بر روی دیوار: محل نصب را با یک مداد بر روئی دیوار علامت گذاری کنید.
مرحله ی 2- از الگو جهت تعیین محل سوراخ استفاده کنید و آن را با علامت گذاری که در مرحله ی 1 انجام داده اید مطابقت دهید.
مرحله ی 3- خطوط را دنبال کرده و با استفاده از یک دریل سوراخ را ایجاد کنید.
مرحله ی 4- وال پلیت را بر روی دیوار گذاشته و با محل نصب مطابقت دهید.
مرحله ی 5- با استفاده از پیچ های مربوطه آن را بر روی دیوار نصب کنید.

شرکت فاطررسا نور...
ما را در سایت شرکت فاطررسا نور دنبال می کنید

برچسب : کارگیری وال پلیت, کاربرد FTTx, وال پلیت wall plate, وال پلیت فیبر نوری, لینک فیبر نوری, وال پلیت چیست, انواع وال پلیت فیبر نوری, طبقه بندی وال پلیت, نصب وال پلیت فیبر نوری, شرکت فاطررسانور, شرکت فاطر رسا نور, شرکت فاطررسا نور, نویسنده : میثم fiber بازدید : 221 تاريخ : يکشنبه 30 دی 1397 ساعت: 22:28


شرکت Colt Technology خط جدید uCPE را روی پلت فرم Ensemble Connector شرکت ADVA راه اندازی می کند. استفاده از Ensemble Connector باعث می شود colt شبکه NFV را تقویت کند و سرویس های مقرون به صرفه ای را ارائه دهد، مخصوصاً برای نرم افزار های ثالث و VNF ها. این پلت فرم از ZTP این خدمات را نیز پشتیبانی می کند. ادامه...
شرکت فاطررسا نور...
ما را در سایت شرکت فاطررسا نور دنبال می کنید

برچسب : راه اندازی uCPE, پلت فرم Ensemble Connector, شرکت Colt Technology, خط uCPE, شرکت ADVA, شبکه NFV, اکوسیستم سرور, محیط کلود, شرکت colt, اخبار فیبرنوری, ارائه کننده تجهیزات فیبر نوری, مشاور پروژه های فیبر نوری, طراح پروژه های فیبر نوری, مجری پروژه های فیبر نوری, فیبرنوری فاطر, فیبر نوری فاطر, فاطررسانور, فاطر رسا نور, فاطر رسانور, , نویسنده : میثم fiber بازدید : 230 تاريخ : يکشنبه 23 دی 1397 ساعت: 5:45


امروزه کابل فیبر نوری درصد بالایی از تقاضای بازار را به خود اختصاص داده است. در مقایسه با کابل های مس، کابل های فیبر نوری دارای سرعت بیشتری بوده و سبک تر می باشند. استقرار و راه اندازی فیبر نوری مزیت هایی برای مردم به ارمغان آورده اما معایبی را نیز با خود به همراه داشته است. فیبر نوری به راحتی در معرض شکستگی و آلوده شدن به گرد و غبار، مایعات و سایر آلودگی های دیگر قرار می گیرد. از این رو، کابلهای فیبر نوری باید به گونه ای طراحی شوند که با شرایط محیطی مختلف سازگار باشند. کابل فیبر IP67 نوعی از کابل فیبر نوری است که به ویژه دارای قابلیت ضد گرد و غبار و ضد آب می باشد.

این مقاله شما را با این کابل خاص بیشتر آشنا می نماید.

مفهوم IP67
زمانی که نام کابل فیبر نوری IP67 را می شنوید، ممکن است برای شما سوال شود که مفهوم IP67 چیست؟ در واقع، "IP" یک امتیاز تعریف شده توسط استاندارد بین المللی IEC 60529 می باشد. IP مخفف inteational protection است که میزان مقاومت و درجه ی حفاظت در برابر نفوذ گردو غبار، رطوبت و آب در محفظه ی الکتریکی ، جسم سخت و تماس تصادفی با سایر موارد را طبقه بندی می نماید. کد IP همچنین شامل دو عدد مانند IP67 نیز می باشد. عدد اول نشانگر حفاظت در برابر جسم سخت خارجی و عدد دوم نشانگر مقاومت در برابر نفوذ آب می باشد.

در جدول زیر رده بندی کدهای IP نشان داده شده است. اگر به جای هر عدد یک “X” نمایش داده شود بدین معناست که آن محصول در آن رده آزمایش نشده است. عدد صفر به معنی عدم هر گونه مقاومت و حفاظت می باشد. بنابراین IP67 یعنی این کابل در سطح بالایی از مقاومت در برابر گرد و غبار و غوطه وری موقت در آب دارد.

جدول رده بندی کدهای IP

ساختار کابل فیبر نوری IP67
پچ کورد فیبر نوری IP67 شامل یک فیبر نوری معمولی و یک کانکتور مخصوص IP67 می باشد. کانکتور IP67 بر اساس کانکتورهای معمولی با روکش آلومینیومی با مکانیزم خاص طراحی شده است. پوسته ی محافظ از ورود گرد و غبار و آب به داخل کانکتور جلوگیری می کند. تصویر زیر ساختار یک کانکتور IP67 LC duplex را نمایش می دهد.

ساختار کابل فیبر نوری IP67

انواع کابل IP67
با توجه به کانکتوری که در هر سر کابل استفاده شده است، کابل فیبر نوری IP67 را می توان به دو دسته تقسیم کرد. یک نوع از آن به کانکتور IP67 در هر دو سر مجهز شده است و نوع دیگر در یک سر خود دارای کانکتور IP67 می باشد. خروجی کابل فیبر نوری IP67 همچنین برای اتصالات با چگالی بالا مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع کابل IP67

کاربرد
روکش مستحکم pu و ساختار single-mode apc armored کابل ip67 سرعت انتقال داده 1 gbps در کاربردهای پهن باند را فراهم می کند که نسبت به پچ کوردهای استاندارد فیبر 9/125μm ، پنج برابر سریع تر است. افت عبور پائین کانکتور IP67 به دلیل اتصال و جداسازی آسان، نصب و جداسازی میسر شده است. طراحی مبتنی بر استاندارد IEC60603-7 آن باعث شده است بتوان آن را در سیستم های مشابه دیگر استفاده نمود. کابل IP67 اغلب در تجهیزات تست LAN، FTTH، FTTA، تجهیزات مستقر در محل اتصال در خیابان، ارتباطات رادیویی از راه دور، نصب خاکی و ... مورد استفاده قرار می گیرد.

نتیجه گیری
کابل فیبر نوری IP67 سطح حفاظت بالایی برای فیبر نوری در برابر گرد و غبار و آب در محیط با شرایط دشوار را ارائه می دهد.استفاده از کابل های فیبر IP67 در این مکان ها موجب تضمین لینک داده های شما می گردد.کانکتورهای این کابلها در حال حاضر در انواع LC، SC، ST و FC می باشند.

 
شرکت فاطررسا نور...
ما را در سایت شرکت فاطررسا نور دنبال می کنید

برچسب : کابل فیبر نوری,مفهوم IP67 ,ساختار کابل فیبر نوری IP67,انواع کابل IP67,کاربرد کابل IP67,شرکت فاطررسانور,شرکت فاطر رسا نور,شرکت فاطررسا نور, نویسنده : میثم fiber بازدید : 201 تاريخ : 16 دی 1397 ساعت: 1:23



نوکیا می گوید قصد دارد FTTH و فناوری 4.5G و 5G را برای شرکت سوداتل فراهم کند تا آنها بتوانند آن را برای انجام زیرساخت های شهر خارطوم پایتخت سودان به اجرا در بیاورند. سوداتل آزمایشگاهی راه اندازی خواهد کرد تا برای سال 2020 و پیاده سازی پروژه آمادگی کامل پیدا کند. ادامه...
شرکت فاطررسا نور...
ما را در سایت شرکت فاطررسا نور دنبال می کنید

برچسب : نوکیا, شرکت نوکیا, همکاری نوکیا با سوداتل, نسل بعدی پهنای باند , شبکه های فیبر نوری, فناوری 4,5G و 5G , الگوریتم های کد گذاری, FTTH , فناوری PON , اخبار فیبرنوری,ارائه کننده تجهیزات فیبر نوری, مشاور پروژه های فیبر نوری, طراح پروژه های فیبر نوری, مجری پروژه های فیبر نوری, فیبرنوری فاطر, فیبر نوری فاطر, فاطررسانور,فاطر رسا نور, فاطر رسانور, نویسنده : میثم fiber بازدید : 184 تاريخ : 9 دی 1397 ساعت: 4:19


برای پاسخگویی به الزامات مورد نیاز برای توان عملیاتی و پهنای باند بیشتر، 40Gigabit Etheet به روندی برای انتقال داده ها تبدیل شده است. یک سری از تجهیزات 40G برای دستیابی به اتصال یکپارچه در شبکه 40G طراحی شده است. دستگاه هایی مانند فرستنده و گیرنده 40G فیبر نوری و کابل اتصال مستقیم 40G به طور گسترده ای برای انتقال با سرعت بالا استفاده می شود. کابل اتصال مستقیم ‎(DAC) 40G‏ راهکاری بهینه برای اتصال برد کوتاه می باشد. می توان این کابلها را در دو دسته ی کابل اتصال مستیم مس و کابل های اکتیو نوری (AOC) تقسیم می شوند.

تمرکز این مقاله بر روی معرفی برخی از راهکارهای ‏40G QSFP+ AOC‎ جهت بهبود شبکه می باشد.

اطلاعات عمومی کابل های اکتیو فیبر نوری (AOC)
AOC یک تکنولوژی کابل کشی است که ورودی الکتریکی را به عنوان یک کابل مس سنتی اما با استفاده از کابل فیبر نوری بین کانکتورها، دریافت می کند. در انتهای کابل، سیگنال الکتریکی به نوری، جهت بهبود سرعت و فاصله عملکرد کابل بدون به خطر انداختن سازگاری با رابط های الکتریکی استاندارد، تبدیل می شود.AOC بصورت اختصاصی برای ارتباطات داده چند بانده کوتاه برد و کاربردهای اتصالات داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. این کابل از فیبر نوری مالتی مد، تراشه کنترل و کانکتورهای مختلف که یک سر آن کانکتور ‏QSFP+‎ و سر دیگر آن QSFP+، SFP+، LC یا کانکتور های دیگر است، ساخته شده است.

اطلاعات عمومی کابل های اکتیو فیبر نوری (AOC)

دلایل انتخاب ‎40G QSFP+ AOC
با این حال، چرا اغلب ما از 40G QSFP+ AOCبه جای ماژول ‏40G BASE-SR4 QSFP+‎ استفاده می کنیم؟
در واقع 40G QSFP+AOC دارای مزایای زیادی است که شما را به استفاده از آن علاقه مند خواهد کرد. اولین مزیت، هزینه ی پائین تر آن نسبت به ماژول است چرا که AOC موجب صرفه جویی در پچ کوردهای اضافی فیبر می شود. هرچند که این برای فاصله ی انتقال مشابه استفاده می شود، عملکرد تکرار و قابلیت تبادل 40G AOC بهتر از ماژول 40G BASE-SR4 می باشد. به عنوان مزیت سوم، تحت آزمون four-quadrant که در آن حفظ بهترین عملکرد محصول در ولتاژ و دمای بسیار بالا یا بسیار پائین تست می شود، AOC برای پاسخگویی به تمام این نیازها تائید صلاحیت شده است.

راهکار 40G QSFP+ AOC
در اینجا برخی از راهکارهای مشترک 40G QSFP+ AOCکه در بازار مورد استقبال قرار گرفته، آورده شده است.

راهکار 1: 40G QSFP+ to QSFP+ AOC
در انتهای AOC کانکتور ‏QSFP+‎ استفاده شده است تا داده ی 40G را انتشار دهد. حداکثر مسافت قابل پشتیبانی 100 متر است. این کابل اکتیو فیبر موازی 40 گیگا بیت بر ثانیه، کابلی است که داده 4×10 گیگابیت را بصورت موازی و بدون خطا بر روی کابل ریبون مالتی مد فیبر نوری انتقال می دهد.

راهکار 1: 40G QSFP+ to QSFP+ AOC

راهکار2: 40G QSFP+ to 4xSFP+ AOC
کابل اکتیو ‏QSFP+‎ به ‏4x SFP+‎ (یک سر آن کانکتور ‏QSFP+‎ و سر دیگر چهار کانکتور ‏QSFP+‎) یک کابل breakout( کابل فیبر نوری که شامل چندین کابل سیمپلکس فیبر نوری می باشد) است که راهکار اتصال داخلی مقرون به صرفه و حرفه ای برای ادغام ‏40G QSFP+‎ و ‏10G SFP+‎ بین آداپتورها، سرورها و سوئیچ ها ارئه می دهد. کاربران می توانند AOC را بین پورت های ‏QSFP+‎ قابل استفاده بر روی سوئیچ های 40G نصب کرده و تا چهار ‏upstream 10G QSFP+ enabled switches‎ را تغذیه نمایند.


راهکار2: 40G QSFP+ to 4xSFP+ AOC

راهکار 3: 40G QSFP+ to 8xLC AOC
این کابل AOC هم یک کابل breakout است که در یک سر آن کانکتور ‏40G QSFP+‎ و در سر دیگر آن هشت کانکتور LC قرار دارد. این کابل یک راهکار اتصال داخلی با کارایی بالا و مصرف برق کم با پشتیبانی از اترنت 40G است که با ‏QSFP+‎ MSA و IEEE P802.3ba 40GBASE-SR4 سازگار می باشد. این کابل مجموعه ای از 4 خط full-duplex می باشد که هر خط قادر به انتقال 10G بوده و در مجموع دارای نرخ بیت 40Gbps می باشد.

راهکار 3: 40G QSFP+ to 8xLC AOC

نتیجه گیری
w همراه با محبوبیت 40G Etheet، بازار 40G QSFP+ AOC در طول سالها در حال رشد می باشد. این قطعاً بهترین انتخاب برای انتقال سرعت بالا در مسافت های کوتاه است. علاه بر این اگر شما به دنبال پهنای باند بالاتر AOC ها هستید، 100G QSFP28 AOC و 120G CXP AOC پاسخگوی نیاز شماست.

 
شرکت فاطررسا نور...
ما را در سایت شرکت فاطررسا نور دنبال می کنید

برچسب : کابل های اکتیو فیبر نوری,AOC,دلایل انتخاب ‎40G QSFP, AOC,راهکار 40G QSFP, AOC,شرکت فاطررسانور,شرکت فاطر رسا نور,شرکت فاطررسا نور, نویسنده : میثم fiber بازدید : 180 تاريخ : 2 دی 1397 ساعت: 4:18

سیمپلکس، نیمه داپلکس و تمام داپلکس سه نوع از کانال های ارتباطی در ارتباطات از راه دور و شبکه های کامپیوتری می باشند. این کانال های ارتباطی برای انتقال اطلاعات مسیر را فراهم می کنند. یک کانال ارتباطی می تواند یک زمینه انتقال فیزیکی و یا یک ارتباط منطقی بر روی محیط مالتی پلکس شده فراهم آورد. محیط انتقال فیزیکی به جسمی مادی مانند سیم در ارتباطات داده ها اشاره دارد که می تواند امواج انرژی را انتشار دهد. ارتباط منطقی معمولا به اتصال سوئیچینگ مداری و یا حالت اتصال مدار مجازی بسته اطلاعاتی، مانند یک کانال رادیویی اشاره دارد. به لطف کمک گرفتن از کانال های ارتباطی، اطلاعات را می توان بدون مانع منتقل نمود. در این مقاله شرحی مختصربر سه نوع کانال ارتباطات ارائه خواهد شد.

انواع کانال ارتباطی

1. سیمپلکس
یک کانال ارتباطی سیمپلکس تنها در یک جهت اطلاعات را می فرستد. به عنوان مثال، یک ایستگاه رادیویی معمولا به مخاطبان سیگنال ارسال می کند اما هرگز از آنها سیگنال دریافت نمی کند. یک ایستگاه رادیویی یک کانال سیمپلکس است. استفاده از کانال سیمپلکس در ارتباطات فیبر نوری معمول و متدول می باشد . در این کانال ارتباطی از یک رشته برای انتقال سیگنال و از دیگری برای دریافت سیگنال استفاده می شود هرچند ممکن است به دلیل این که هر دو رشته فیبر اغلب در یک کابل ترکیب شده است استفاده از دو تار مختلف برای ارسال و دریافت مشهود نباشد. از مزایای مود سیمپلکس آن است که تمام پهنای باند آن را می توان در طول انتقال استفاده نمود.
سیمپلکس

2. نیمه داپلکس
در حالت نیمه داپلکس اطلاعات می توانند از هر دو طرف بر روی یک سیگنال حامل ارسال شوند اما در یک زمان ین امر امکان پذیر نیست. در یک برهه زمانی خاص در واقع می توان جهت انتقال یک کانال سیمپلکس را تغییر داد.

Walkie Talkie ها یک دستگاه نیمه داپلکس عادی و معمولی است. این دستگاه دارای دکمه (Push to Talk) می باشد که با فشار آن می توانید فرستنده را فعال کنید و در عین حال گیرنده را خاموش کنید. بنابراین، هنگامی که شما دکمه را فشار می دهید، شما نمی توانید صدای شخصی که در حال صحبت کردن با آن هستید بشنوید، اما طرف مقابلتان نمی تواند صدای شما را بشنود.
نیمه داپلکس

3. تمام داپلکس
یک کانال ارتباطی تمام داپلکس قادر به انتقال داده ها در هر دو جهت در یک حامل سیگنال در همان زمان است. این کانال با یک جفت لینک یک طرفه ساخته شده که اجازه می دهد تا انتقال همزمان دو طرفه انجام شود. به عنوان مثال نگاهی بیندازید به تلفن ، افراد درحین تماس می توانند صحبت کنند و در همان زمان شنیده شوند زیرا دو مسیر ارتباطی وجود دارد.

تمام داپلکس

کابل فیبر نوری سیمپلکس در مقابل کابل فیبر نوری داپلکس

یک کابل فیبر نوری سیمپلکس دارای تنها یک فیبر Tight Buffer در داخل ژاکت کابل برای انتقال داده ها به صورت یک طرفه می باشد. نخ آرامید و پوشش محافظتی کابل را قادر می سازد به راحتی به یک کانکتور مکانیکی متصل شود.
می توان آن را برای هر دو حالت سینگل مود و مالتی مود کابل های فیبر نوری مورد استفاده قرار داد. به عنوان مثال، کابل فیبر نوری سیمپلکس سینگل مود برای شبکه هایی که نیاز به ارسال داده ها در یک جهت و فواصل بلند دارند مناسب می باشد. برعکس کابل فیبر نوری سیمپلکس، کابل فیبر نوری دوبلکس از دو تارفیبر نوری به سبک zipcord ساخته شده است. کابل فیبر نوری داپلکس برای انواع برنامه ها، مانند ایستگاه های کاری، سوئیچ فیبر و سرورها، مودم و غیره مورد نیاز است. هم کابل سینگل مود و هم کابل مالتی مود به روش داپلکس نیز ساخته می شود.

نتیجه

مفهوم کانال ارتباطی برای درک بهتر و بهره برداری از شبکه ها مهم می باشد. سیمپلکس، نیمه داپلکس و تمام داپلکس سه حالت از کانال های ارتباطی می باشد. هر یک از آنها می تواند برای کاربردهای مختلف مستقر شوند. انتخاب کابل فیبر نوری مناسب، با توجه به حالت کانال دارای صرفه اقتصادی می باشد.


شرکت فاطررسا نور...
ما را در سایت شرکت فاطررسا نور دنبال می کنید

برچسب : کانال های ارتباطی, ارتباطات از راه دور, انواع کانال ارتباطی , کانال های ارتباطی ارتباطات از راه دور, سیمپلکس , نیمه داپلکس , تمام داپلکس, مقایسه کانال های ارتباطی , مفهوم کانال ارتباطی, شرکت فاطررسانور , شرکت فاطر رسا نور , شرکت فاطررسا نور, , نویسنده : میثم fiber بازدید : 215 تاريخ : 28 فروردين 1397 ساعت: 23:3